torstai 20. lokakuuta 2011

Narsisti voi naamioitua auttajaksi

Tutustuessani Narsismin uhrit ry:n sivuihin, niin tuli myös mieleeni etten ihan helposti uskoisi kaikkien avuliaiden kuuntelijoiden olevan niin vilpittömiä. Usein olen huomannut, että itse narsisti voi nostaa suurenkin metelin siitä, että häntä kiusataan ja hän on ainoa hyvä ja muut on pahoja. En todellakaan tarkoita, että Narsistin uhrit yhdistyksessä olisi näin, mutta ihan mielenterveystoimistossa voi työntekijä olla itse narsisti.

Samoin myös epäilen, kun luen lehdistä jotain työpaikkakiusaamisen tarinaa, että kuka se oikeastaan onkaan se kiusaaja. Joku persoonahäiriöinen voi vaihtaa työtä ja paikkaa, vaan sen takia ettei itse tule kenenkään kanssa toimeen. Työpaikalta, jos löytyy tarpeeksi jämäköitä tyyppejä, jotka eivät suostu narsistin temppuihin saattaa tämä itse narsisti nostaa hulabaloon, että häntä kiusataan. Narsistin toimintatavat ovat niin moninaisia ja kieroja, että olen alakanut epäillä kaikkea.

Se on tietenkin pahasta, että olen menettänyt uskon ihmiseen, mutta olen niin monta kertaa elämässäni luottanut väärin ja ihan kuin en oikein ottaisi edes opikseni. Olen muutaman kerran myös palkannut itselleni työntekijäksi persoonahäiriöisen ja jälkikäteen ihmetellyt miksi ihmeessä olin niin sokea. En uskalla luottaa omaan ihmistuntemukseeni enää ollenkaan, koska automaattisesti viehätyn näistä tuhoavista persoonoista. Ehkä minun pitäsikin ajatella, niin, että jos joku tuntuu oikein mukavalta, niin se on juuri se ketä minun olisi syytä varoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti